Wednesday, November 25, 2015

Leisure trip to Ho Chi Minh #Part 1

Salam,
 Eija berksesempatan ke Ho Chi Minh pada 14-17 Nov yang lalu. Alhamdulillah, another ASEAN Country checked :). Yang ni trip suka-suka bersama keluarga:). Rombongan diketuai Angah Ija, total yang pergi 9 orang:):). Eija, Parents Eija, Adik, Angahs family and parents in law angah.

14 Nov 2015

Eija dan adik bergerak ke KLIA 2 menaiki bus dari Terminal Subang Airport. Rumah Along berhampiran airport subang. Kereta tak muat untuk eija dan adik , so kami naik bus ja.heheh.
Tiket bus ke KLIA/KLIA 2 boleh beli di kaunter dalam airport dan tiket berharga RM 10. Kami naik bus pukul 9 pagi. Schedule bus bukan setiap jam ada tau.kena cek jugak. Perjalanan ke KLIA 2 menghampiri 1 jam tapi Eija turun di KLIA dulu sebab nak bawak anak buah, Ainin Sofiya  naik train pulak sebab dah janji dengan dia. Along suruh bawak dia skali naik bus.Punya la excited dia. Then, kami naik tren (KLIA EXPRESS/KLIA TRANSIT) dari KLIA ke KLIA 2. Harga tiket RM 2.
Then KFC kt KLIA 2, check in & drop luggage dan terbang la kami ke Ho Chi Minh.






Perjalanan mengambil masa hampir 2 jam. Kami dijemput oleh abnag Zul. Angah dah book dia utk pakej kami di ho chi minh ni, Pakej mekong tour, pick up and to airport include in package. Total pakej 270 USD (untuk 8 dewasa+ 1 kanak). Kami menginap di Little Saigon Corner Boutique Hotel.

Kemudian kami menikmati dinner di Kedai Halal Amin. yang pasti kedai paling murah yg diperkenalkan oleh tour guide kami abang zul.Nasi sepinggan RM 10 (20k dong)  dan air rm 4 (8k dong).Huahua....ni yang paling murah, klu yg mahal tak tau la....hahah

Jalan sekitar lorong kedai tu dan balik hotel rehat sebab esok nak tour mekong plak:)

To be continue....

Part 11

2 comments: