Wednesday, February 20, 2019

DiscoverPerak: Road trip to Taiping. Part II #NewYearTrip #2019 #Throwback

sambungan dari SINI

Day 2..

Misi Eija untuk trip kali ini nak cover :

Bukit Larut

Gigih beratur untuk beli tiket jeep sebelum ofis buka pukul 8. Even time Eija sampai tu pon dah ada org yang beratur.huhu.. Dulu Eija pernah datang skali dgn kawan tapi tiket jeep dah abes..huhuhu..Untuk maklumat , ada limit person boleh naik ke bukit larut menggunakan jeep. Alhamdulillah ,Eija dapat trip paling awal :):):) Perjalanan naik jeep besssttttt!!!!! Sepanjang perjalanan tengok orang dok hiking,wow. tak tau la Eija mampu ka tak, naik jeep pon rasa lama dan jalan corner patah.hahahah.. Tak silap Eija, bila dah abes tiket dijual, kaunter akan ditutup. So, rancang perjalanan anda :)

Harga tiket jeep/pax : RM10




Untuk lagi best, bw la bekal makanan untuk santai di atas tu.heheh...kami beli nasi lemak di bawah dan makan kt atas bukit larut ni...tak nak bawa pon tak apa, ada cafe di atas. Dok santai  atas bukit larut dalam 2 jam... then kami ke destinasi seterusnya:

Burmese Pool

Besttttt...dingin air terjun...tapi kami tak mandi pon la...haha,duduk santai-santai sahaja,...


Kemudian kami lunch dan bergerak pulang ke Sri Iskandar. On the way tu, singgah di Kuala Kangsar utk mendapatkan ais kepal milo yg viral tu dan yang masuk majalah 3 tu..hehe

santai tepi sg perak


The End of New Year Road Trip :)

No comments:

Post a Comment