Wednesday, July 24, 2019

Masuk sebagai waris kenari kid utk menonton bola di SDA

Salam...,
Sekadar perkongsian, 
Pada 13/7/2019 yg lalu, Eija berpeluang menonton bola sepak di stadium Darul Aman (SDA)  sebagai waris kenari kid. Mak cik Eija minta tolong bawa anak2 dia ke stadium..heheheh...Pengalaman pertama, haruslah dicatatkan :P

Perlawanan bola adalah antara Kedah vs Perak utk Liga Super a.k.a Perlawanan Pra-final FA Cup.

Sebenarnya, Eija bawa sepupu Eija yg terpilih utk mengiringi pemain masuk ke padang. Ala, yg budak2 masuk mengiringi pemain time awal sebelum perlawanan bermula tu,. Sepupu Eija menyertai Kenari Kid Padang Terap. Untuk perlawanan ini, Kenari Kid Padang Terap terpilih untuk mengiringi pemain.

Kelebihan untuk Eija? Dapat masuk tengok bola FREEEE di ASTAKA. Jimat.hahhah...Tiket astaka dalam rm30++ jugak kot... Pemandangan lagi jelas:)

Kami dikehendaki berkumpul depan kawasan utama stadium dalam 7.30 malam. Kemudian, coach mengagihkan baju dan seluar untuk dipakai serta 1 pas masuk. Kasut bola dan stokin dah bawa siap2. Untuk makluman, Surau untuk lelaki dan perempuan ada di dalam stadium di kawasan astaka. Boleh solat di dalam stadium.

Sementara tunggu depan kawasan utama stadium, ultras Kedah pon ada di situ, menunggu kedatangan pemain-pemain Kedah.

geng ulras bakar suar

First experience tgk dekat2 ultras Kedah bakar suar.huhu

Untuk makluman, tak lama lepas masuk tu, pas masuk akan dikutip balik. Sekadar peringatan, beli siap2 makanan di luar untuk di bawa masuk. Eija terlupa beli ,kesian sepupu Eija lapar. Tetapi air ada jual di kawasan astaka tapi kebanyakan air gas. Better beli siap2 di luar.

pas masuk ke dalam stadium. Tiket FREEEE.hahha

Sepupu Eija dengan uniform lengkap sebagai pengiring pemain nanti
 Sepupu Eija mengiringi pemain Perak berjersi 21, Nazirul Naim     ( player Malaysia jugak :P)

kenari kids padang terap & all players




Alhamdulillah, kemenangan buat Kedah!

No comments:

Post a Comment