Monday, September 2, 2013

Bus Express dari Alor Star ke Sri Iskandar

salam,
Buat pelajar2 baru  UTP/UITM Sri Iskandar terutamanya..
Untuk senang kembali ke kampus, Eija menyarankan gunalah bus Arwana yg color Merah tu..sebab mmg direct lalu depan universiti. So,senang & mudah, tak payahlah nak tukar bus dari Terminal AmanJaya,Jelapang. Buat makluman semua, sekarang semua bus express turun dekat Terminal AmanJaya,Medan gopeng dah tutup.
From my experience, bus bergerak dari Kangar -->Shahab Perdana (Alor Star) -->Terminal Butterworth (Penang)-->Lumut. Bus ni ada 2 trip sahaja sehari. Trip pagi pukul 10 a.m  dan petang pada pukul 5.00p.m (Valid departure from Shahab Perdana only). Bertolak dari Kangar & Butterworth tak sure pukul berapa. Cuma dari penang klu trip petang dalam pukul 7 mlm la.Ni based on my experience. Harga tiket RM34.30 (Dari shahab).dah naik dah harga..dulu rm32 ja.
Eija prefer naik trip petang sebab boleh spend lama sikit masa dekat rumah.heheh.
One more,if naik bus ni sila la bwk spare food sebab bus ni jarang nak berhenti lama2 dekat r&r.
Perjalanan yang di ambil untuk sampai ke Sri Iskandar dalam 5-6 jam. Dalam pukul 10.00- 10.30 mlm dah smpai dah dekat universiti.



ehsan dari p.cik google
Hope it will help you guys!

Update as of 6/9/2018:

Selain Bus Arwana, Eija sekarang naik bus Kesatuan ke Sri Iskandar:)... Take note ada kemungkinan kena tukar bus di Terminal Amanjaya sebelum meneruskan perjalanan ke Sri Iskandar... Eija skrang banyak naik bus Kesatuan sebab waktu dia yg bg Eija kena dgn perjalanan...


No comments:

Post a Comment